Allmänna Villkor - KarinS VirtuSupport

KarinS VirtuSupport (del av Karin Sundkvist AB) Allmänna villkor reglerar förhållandet mellan KarinS VirtuSupport (del av Karin Sundkvist AB) org nr. 559137-8244 (“Konsulten”) och den fysiska eller juridiska personen som efter förfrågan om anbud ingått avtal med Konsulten angående utförande av i anbudet specificerade tjänster (“Uppdragsgivare”)

1 UPPDRAGET
1.1 Beskrivning av tjänster som Konsulten tillhandahåller
Konsulten ska utföra och tillhandahålla administrativa tjänster (“Uppdraget”). Tjänsterna tillhandahålls och utförs på distans, så kallad Virtuell Assistent (“VA”).

1.2 Beställning
Efter förfrågan tar konsulten fram ett digitalt anbud (“Anbudet”) som specificerar Uppdragets omfattning, avtalstid, arvode och eventuell motprestation från Uppdragsgivaren. Till Anbudet bifogas Allmänna Villkor och de utgör en del av avtalsinnehållet mellan Konsulten och Uppdragsgivaren. Uppdragsgivaren undertecknar alternativt bekräftar digitalt Anbudet. När Anbudet undertecknats/bekräftats av båda parter har avtal ingåtts mellan dem. Anbudet tillsammans med de Allmänna Villkoren utgör avtalsinnehållet. 

1.3 Genomförande av Uppdraget
I enlighet med den i Anbudet angivna tidsplanen (“Tidsplan”) utför Konsulten uppdraget. Dock är det villkorat att Uppdragsgivaren tillhandahåller den information och underlagen som Konsulten kan tänkas efterfråga för att Uppdraget ska kunna genomföras. Konsulten ska utföra Uppdraget i enlighet med bestämmelserna i de Allmänna Villkoren och Anbudet. 

2 UPPDRAGSGIVARENS ÅTAGANDE
Uppdragsgivaren tillhandahåller kostnadsfritt den data och underlag som erfordras för att Konsulten ska kunna genomför Uppdraget. Uppdragsgivaren skall verka aktivt för att Uppdraget kan genomföras på avsett sätt och på avtalad tid. Uppdragsgivaren skall härvid bl a utan dröjsmål och i förekommande fall enligt Tidsplanen granska och bedöma resultat, rapporter eller annat material som tillhandahålls av Konsulten. Om Konsulten förorsakat försening skall Uppdragsgivarens åtagande skjutas fram med tid motsvarande minst den som Konsultens dröjsmål varat Uppdragsgivarens åtagande omfattar endast vad som i Avtalet uttryckligen har angivits vara dennes ansvar. Ev tillägg i Uppdraget regleras i ett separat och nytt Avtal. 

3 ÄNDRING AV UPPDRAGET
Uppdragsgivaren har rätt under avtalstidens gång ändra Uppdragets omfattning. Ändringar av Uppdraget görs alltid skriftligen och undertecknas av båda parter. Vid ändring av Uppdragets omfattning skall arvodet till Konsulten ökas eller minskas i förhållande till förändringens storlek. 

4 TIDSPLAN OCH RAPPORTERING
Uppdraget skall utföras i enlighet med Tidsplanen. Parterna skall utan dröjsmål informera varandra om ev omständigheter som kan påverka tidsplanen och gemensamt komma överens om ändringar som bör göras i Tidsplanen. Ändringar i tisdplanen kräver skriftlig överenskommelse och undertecknas/bekrätfas av båda parter. Konsulten har rätt till tidsförlängning av Uppdraget som Uppdragets genomförande försenas av omständigheter utanför Konsultens kontroll. Konsulten ska då senast inom tre dagar från sin kännedom om denna omständighet skriftligen underrätta Uppdragsgivaren som sådan om omständighet och avge en ny reviderad tidsplan om så är möjligt. 

5 ARVODE
Arvodet specificeras i Anbudet. Uppdraget utförs antingen med ett fast timpris eller på abonnemang/paketpris. Ett abonnemang baseras på ett i Anbudet angivet paket, med antal timmar per vecka/månad. Den lägsta gränsen för fakturering är en timmas arbete. Uppdragsgivaren skall utöver ersättning betala mervärdesskatt på beloppet. Uppdragsgivaren står för alla ev resekostnader inom ramen för utförandet av Uppdraget. Sådana kostnader specificeras i sådana fall i Anbudet. 

6 BETALNING
6.1 Fast tidsplan och fast pris
Betalning för uppdrag per timme, fast tidplan och till ett fast pris sker mot faktura som översänds via e-post. Fakturering sker månadsvis efter utfört Uppdrag. Betalningsvillkor fjorton (14) dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning har Konsulten rätt att debitera en dröjsmålsränta motsvarade 11%. 

6.2 Abonnemang / Paket
Betalning för uppdrag på abonnemang / paket sker vid varje månads slut. Betalningsvillkor fjorton (14) dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning har Konsulten rätt att debitera en dröjsmålsränta motsvarade 11%.

7 NYTTJANDERÄTT OCH ÄGANDERÄTT
Allt arbetsresultat och eventuella immateriella rättigheter som uppkommer i samband med Konsultens utförande av Uppdraget ska tillfalla Uppdragsgivaren. Uppdragsgivaren erhåller dock inte rättigheter som innehas av Konsulten före utförandet av Uppdraget. Konsulten ansvarar för att Konsultens arbete samt material Konsulten använder vid utförandet av Uppdraget inte utgör intrång i tredje parts immateriella rättighet. 

8 SEKRETESS
Konsulten förbinder sig att iaktta tystnadsplikt om förhållande som kan framkomma under Uppdragets genomförande. Information som Uppdragsgivaren har angivet vara konfidentiell får inte bringas till tredje mans kännedom utan skriftligt samtycke.  Detta åtagande gäller även muntlig information. Konsulten skall förvara nämnd information på ett sådan sätt att risk ej föreligger att tredje man får del av denna. 

9 FORCE MAJEURE
Om fullgörande av parts prestation förhindras av någon oförutsedd omständighet utanför dennes kontroll såsom till exempel eldsvåda, krig, mobilisering, upplogg eller dylikt är part befriad från skadestånd, vite och andra påföljder. Om uppdraget i sådant fall förhindrar mer än två månader har båda parter rätt att häva avtalet med omedelbar verkan och utan någon rätt till ersättning. 

10 AVTALETS INGÅENDE OCH GILTIGHET
För att avtalet ska ingås krävs undertecknande/bekräftande av Anbudet av båda parter samt Uppdragsgivarens godkännande av de Allmänna Villkoren. De Allmänna Villkoren är alltid bifogat med Anbudet som skickas till Uppdragsgivaren för påsyn och utgör avtalsinnhåll. Part äger ej rätt att överlåta Konsultavtalet i del eller i dess helhet. 

11 AVTALSTID OCH UPPSÄGNING
11.1 Avtalets ingående
Avtalet anses ha ingått mellan parterna i samband med undertecknandet/bekräftandet av Anbudet. 

11.2 Avtals tid

11.2.1 Fast tidsplan
Avtalet löper från och med undertecknandet/bekräftandet till det att uppdraget genomförts och överlämnats till Uppdragsgivaren. 

11.2.2 Abonnemang / Paket
Avtalet löper från och med undertecknandet/bekräftandet till att någon av parterna säger upp avtalet. 

11.2.3 Uppsägningstid
Båda parter äger rätt att säga upp Avtalet med iakttagande av en uppsägningstid om en (1) månad. Om ett avtal med fast tidsplan sägs upp äger Konsulten rätt till ersättning för det arbete som utförts fram till dess att uppsägningen gjordes. Uppsägning skall vara skriftlig.

12 HÄVNING AV AVTALET
Part har rätt att häva Avtalet med omedelbar upphörande om den andra parten bryter mot bestämmelse i Avtalet och inte vidtar rättelse - där sådan är möjlig - inom 30 dagar från mottagande av uppmaning härom. Part har rätt att häva Avtalet med omedelbart upphörande om den andra Parten försätts i konkurs, upptar ackordsförhandling, ansöker om företagsrekonstruktion, träder i likvidation, blir föremål för företagsrekonstruktion och på grund av detta inte kan fullgöra sina åtaganden och inte heller kan ställa betryggande säkerhet för dess fullgörande. Par har även rätt att häva Avtalet med omedelbart upphörande  om part före eller efter avtalstecknandet underlåtit att lämna uppgifter om företaget som objektivt är av väsentlig betydelse för Konsultavtalets tillkomst och/eller dess fortsatta giltighet. Avtalet är skyldig att lämna till den andra parten, eller om Uppdragsgivaren medvetet lämnat felaktiga sådana uppgifter. 

13 TILLÄMPLIG LAG OCH TVISTER
De Allmänna Villkoren och Avtalet ska tolkas enligt svensk rätt. Tvist i anledning av Avtalet ska avgöras av svensk allmän domstol. 



mm (500 × 250 px)

FÖRETAGSUPPGIFTER
Org nr: 559137-8244

Allmänna Villkor